«®°·.¸.•°°·.¸.•°™ منتدى الاصدقاء ™°·.¸.•°°·.¸.•°®»
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
«®°·.¸.•°°·.¸.•°™ منتدى الاصدقاء ™°·.¸.•°°·.¸.•°®»

©§¤°^°¤§©¤ المنتدى للأحتراف العالمى ¤©§¤°^°¤§©

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  

ضوء في السماء 1

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
tamer mahmoud
مشرف منتدى القصص و الروايات
tamer mahmoud

ذكر

ضوء في السماء 1 Empty
مُساهمةموضوع: ضوء في السماء 1   ضوء في السماء 1 Emptyالخميس مايو 24, 2007 7:26 pm

البدايه حي شعبي بسيط ملئ بالمنازل القديمه والباعه المتجولين والمحلات والمقاهي في احد المنازل يسكن محمد محمود موظف بسيط في احد شركات الغزل والنسيج متزوج من السيده محاسن وعنده 4 ابناء ياسر الابن الاكبر شب في العشرين من عمره فاشل دراسياوفاشل في كل شئ في حياته والشخص ده انا ,الابن الثاني حسين شب في حدود ال 18 سنه ملتزم دراسيا ودينيا محبوب من كل افراد الحي في اخر سنه دراسيه في الثانوي العام وكله امل وطموحاته كليه الطب والابنه الثالثه تؤام حسين نهال انسانه جميله وملتزمه بدراسته لكنها معجبه جدا بجمالها وتكاد ان تصاب بداء الغرور والابن الاخير وهو احمد طفل صغير في العاشره من عمره لكنه طفل جميل مرح محبوب.المشهد الاول عوده السيد محمد محمود الي حيه البسيط ودخوله الي منزله ليجد المعتاد عليه يوميا الام في المطبخ والابن حسين يزاكر دروسه باهتمام والابنه نهال امام المراءه والطفل الصغير يلعب وبطلنا لم يعد الي البيت .يزهب محمد محمود الي الحمام يغتسل من تراب الطريق ويزهب الي غرفه النوم ليرتاح قبل الغداء واعود انا الي المنزل خناقه كل يوم الاب كنت فين لحد دلوقتي يا ياسر ,ياسر كنت بزاكر عند صاحبي هو كل يوم نفس الكلام ,الاب لما اكلمك ترد علي كويس واحترم نفسك,ياسر ما هو كل يوم نفس السؤال وانا مش بعرف ازاكر هنا ولا انتو مش عايزين انجح هو ازاكر مش عاجب مزكرش مش عاجب طيب اعمل ايه ,الاب ده بقيت حياه ممله.الي اللقاء في المشهد الثاني
بروجى
Admin
بروجى

ذكر

ضوء في السماء 1 Empty
مُساهمةموضوع: رد: ضوء في السماء 1   ضوء في السماء 1 Emptyالخميس مايو 24, 2007 9:22 pm

تسلم يا غالى ويارب فى استمرار ناجح وبتخلينا نتشوق للمره القادمه تقبل مرورى يا غالى ( رامبو الحب )
http://b-t-t.bb-fr.com

ضوء في السماء 1
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-